تنهایی و تنها بودن روانشناسی اروین یالوم
☘☘☘☘☘
♦️اروین یالوم
♦️اروین یالوم
🔸تنهایی ما در گیتی، گر چه هنگام ارتباط با سایر انسانها، تسکین می یابد و آرام می گیرد ولی همچنان باقی است...
🔸تنها به دنیا می آییم و تنها از دنیا میرویم و در طول زندگی هم مدام باید تنش میان آرزوهای مان برای ارتباط با دیگران و آگاهی از تنها بودن خویش را مدیریت کنیم.
♦️تنهایی(aloneness) با تنها بودن ( loneliness) تفاوت دارد.♦️
🔸تنها بودن حاصل عوامل اجتماعی، جغرافیایی و فرهنگی است که به فروپاشی صمیمیت می انجامد. یا فرد مهارت های کافی ندارد و یا ویژگی های شخصیتی اش با صمیمیت در تقابل است.
🔸ولی تنهایی موضوعی بسیار ژرف تر است، تنهایی مفهومی بسیار اساسی تر و متمرکز بر هستی است و به مغاکی میان خود و دیگران اشاره دارد که نمی توان بر آن پل زد.
+ نوشته شده در سه شنبه یکم فروردین ۱۳۹۶ ساعت 1:53 توسط فرزاد
|
با سلام خدمت دوستان گرامی.